TRÁPÍ vás unavené OČI? …a věděli jste, že …

unavené oči

Jen se ráno probudíme a rozkoukáme, hned fungují na 100%. Jsou nejsložitějším orgánem hned po mozku a přijímáme díky nim až 80% informací z vnějšího prostředí. Navíc jsou jedním z ukazatelů našich emocí…  ano, jsou to naše krásné oči. Zaslouží si naši pozornost, za tu skvělou práci, co pro nás s láskou dělají.

Pokud pracujete na počítači, často čtete, řídíte nebo při jakékoliv činnosti zaostřujete svůj zrak na stále stejnou vzdálenost a chcete předejít únavě očí, pálení, suchým očím, nebo máte chuť jim věnovat preventivně více pozornosti a péče, jste tu správně. 🙂

Když jsem se o toto téma začala zajímat, zaujalo mě už samotné mrkání, které se odvíjí podle činnosti, kterou provádíme. Věděli jste, že ve chvíli, kdy se na něco více soustředíme, mrkáme méně? Když jsme uvolnění, mrkáme častěji.

Běžně mrkneme cca 15 – 20x za minutu. Při soustředěné práci na počítači je to třeba jen 5x za minutu! To našemu oku neprospívá.

Proč je mrkání tak důležité?

Doba cca 0,2 až 0,3 sekundy, kdy dojde k rychlému zavření našich víček se na oko dostává tekutina, která oko zvlhčuje, chrání a zároveň z něj vyplachuje nepříjemná smítka a nežádoucí částice. Mrkáním se naše oči zásobují kyslíkem a vyživují rohovku.

Čím méně tedy mrkáme, tím snadněji dochází k suchým očím, k svědění, či pálení. Navíc při mrkání náš mozek vizuální vjemy na zlomek sekundy zablokuje. Tím si dopřeje chvilkový odpočinek.  

Riziko suchých očí zvyšuje také užívání určitých léků (antihistaminik, antidepresiv atd.), kontaktních čoček, přemíra kofeinu, či alkoholu, únava a stres.  Trpí jimi také mnoho dospělých po dosažení věku 50let.

Jak můžeme očím ulevit?

1.Vědomé mrkání. Během práce si pár krát mrkněte. Jednomu mrknutí věnujte klidně i 2-3 vteřiny.

2. Při telefonování si na chvíli zavřete oči.

3. Při používání digitálních zařízení dodržujte pravidlo 20-20-20. Každých 20min. odhlédněte od obrazovky a nechte oči zaměřit se na vzdálený objekt, alespoň 20 stop (cca 6 metrů) na 20 sekund. Přitom přechod od monitoru ke vzdálenému objektu by měl být také postupný. Podívat se nejprve pár cm od počítače, pak třeba metr, dva až dohlédnete na vzdálený objekt….to samé zpět.

4. Procvičování unavených očí. Posaďte rovně, představte si před sebou například velký kruh, pak velkou ležatou osmičku – sledujte jejich obvod bez pohybu těla, pouze očima.

5. Občas si udělejte krátkou přestávku. Pusťte si písničku a zatancujte si, nebo se jen protáhněte, ať se v těle zase rozproudí energie.

6. Pravidelně si větrejte – zvlášť v zimě, kdy topení vysušuje vzduch.

7. Udělejte si masáž očí – oblast kolem (pod a nad) očima, spánky, hlavu i šíji. Masáž zlepšuje krevní oběh a posílí oční svaly.

8. Dopřejte si krátký relax. Můžete zařadit i na konec masáže očí. Třete si dlaně o sebe a přiložte si je lehce na zavřené oči.

9. Přidat můžete i kvalitní vitamíny. Pro dospělé například přírodní výrobek Factor Base AntiAge, který obsahuje vitamín A, zinek a další přínosné prvky. Jedna ze tří rostlin, která v tomto výrobku je, je Andělika čínská.

Andělika je bylinka, která se používala už ve středověku. Kapala se vojákům před bitvou do uší a očí pro zbystření zraku a sluchu.

Možností, jak podpořit své oči je spousty. Zkuste alespoň nějaký přirozeně zařadit do svého života a časem můžete přidat další. Existuje i spousty zajímavých kurzů, kde se naučíte mnoho jiných posilovacích, či uvolňovacích cviků pro vaše oči. Z vlastní zkušenosti doporučuji Zdravé-oči.eu . Některé z nich si vyzkoušíme již 12.10.2019 na setkání v Praze. 🙂

Moc se těším a děkuji

S úctou Vaše Petra Slámová

Petra Slámová
Poradím Vám, jak podpořit své zdraví přírodní cestou s výrobky OKG, které vycházejí z principů TČM. ***Vyrazit na cestu ke zdraví můžete i s e-bookem: 10 kroků ke zdraví přírodní cestou ***Inspiraci můžete najít také v e-booku: Moje cesta ke zdraví přírodní cestou s výrobky OKG

V e-booku, který si můžete zdarma stáhnout se dozvíte 10 důležitých kroků, které výrazně ovlivňují vaše zdraví. Zjistíte, kde už jste vy a na čem ještě můžete zapracovat. Mějte své zdraví ve svých rukou i vy!

Nejste registrovaní v OKG? E-book si stáhněte zde:

Jste zaregistrovaní v OKG? E-book si stáhněte zde:

Komentáře